Pinky Design Pointer
Photobucket

blogger yang aku selalu usha!

Tuesday, December 27, 2011

AKU@DIA ATAU AKU VS DIA ATAU AKU & DIA

                                                            AKU KE DIA???
  musim 1
                                             

Tshirt Tropicana ! yes.. handsome jugak aku rupenya.hehe.lepas tu kiter kenekan sikit minyak wangi Silvatooore err ape nie silvatore  incanto bloom! Branded punyer.sarung dengan kot nie haha.

Ke situ ke sini ,konon nak tengok betapa handsomenya tuan punya badan.Perasan betol!tapi nak buat macam mane memang la handsome.Yes! KOOL BRO! ni la baru betol latest stylo.Getus hatinya. 
hahhahahhahahhahahaha

Adoi gelak sakan anak Dato' Hisham yang seorang ni.

"bismillahirrhamnirrahim...annoucement please! Diperkenalkan anak Dato'Hisham, Encik Akif Asyraf  yang mana lelaki paling handsome di dunia ni."

Gelak Akif tatkala melihat dirinya dalam cermin.Tak habis-habis dengan kekacakannya tu.Kononlah.



                   "mama!"
Kaki mat perasan ni belom lagi melangkah turun tapi dari jauh sudah memekik memanggil mama.    
"iye sayang.. ape hal ni pagi-pagi dah memekik panggil mama?"

"hmmm" berdehem-dehem Akif sebab nak bagi mama dia "pay attention kat dia" .Apa lagi pagi-pagi lagi dah melaram.Sempat pulak Akif padahal pagi tu dia memang dah lambat untuk ke pejabat.

  
"laa Handsomenye anak mama....." Tersenyum lebar Datin Arifah memerhatikan anak lelakinya yang sememangnya kacak.
Apa lagi mamat tu dah macam terapung-apung kat luar atmosphera sebab dah kena puji.
"mestila mama! haha kenape tak percaye ke?"
Sambil menikmati hot chocolate latte buatan mamanya sendiri.

"AKIFFFFFFF!!!!"
Datin Arifah menjerit betul-betul dekat hear receptor.
Alamak aku dah lambat lah.Baik cepat sebelom Abah turun.Adoi melepas la spagheti mama kali ni.
"COME ON AKIFF "
cepat...cepat..cepat..Lekas Akif terus berlari menyambar anak kunci yang dibaling oleh Bu Suti,bibik kesayangan keluarganya.
"thanks bu!"

Pagi tu jam teruk.Akif memang kritikal kali ni Dia dah mula berpeluh-peluh

"hurhh..... nasib baik sempat sampai." Mengeluh tanda lega.
.   YES no abah lagi.hehe kali ni biar abah pulak yang kene pok pek pok pek.



               mmmm nak cakap apa erk kat abah.heheh...kali ni abah pulak yang lambat.

tooook tooktokkktok tokkkk tok

haish main-main la pulak budak-budak office nie.
"Excuse me.Encik Akif,Dato'Hisham nak jumpe."

Akif cume mengangguk-angguk tanda faham.
hehe gelak Akif.Pandainya abah,dia lambat dia pulak yang nak membebel.


      "Akif..Akif Akif.. anak sape la??"
okay! kata Bu Suti.kalau kene bebel  ikut teknik-teknik berikut.Akif cube mengingat kembali teknik-teknik menahan bebel secara perlahan-lahan

pertama  :   buat muka tak tau
kedua     :  mengaku jela ape-ape aje yang kene soal
ketiga     :  bodek

hahhhh! dah ingat.kali ni buat muka cam tak bersalah dulu.
" Akif! Kali ni jam berape plak kau samapi office?"

okay...diam je dulu buat tak tau..
"Akif, abah tanye ni."

teknik kedua, mengaku jela
"Akif datang lambat.pukol 9 pagi dah."

"daah tahu pukol 9 pagi..habis tu,smapai bile nak datang pukol 9 pagi nie??
huh jangan-jangan esok lusa pastu next-next pukol 10 pukol 12..entah-entah tak datang terus abah rase!"
Kali ni Dato'Hisham betul-betul marah dengan sikap Akif yang langsung tidak membri komitmien dalam soal kerja.
"Alaa abah.orang kan dah besar takyah nak bebel.orang tau la orang salah tapi Akif ade reason."

"hh hh reason??"

" semalam Akif tak boley tidur so Akif pun buat la keje sikit...."
"keje?" Dato'Hisham hanya ketawa dengan alasan anaknya tu.

"ABAH!! betullah keje C...."

"Clubbing??? " terdiam seketika Akif.Alamak kantoi,abah memang superb.Dia serba tahu pasal aku.Mana ku pergi ?Tujuan aku keluar...tapi kalau mama................................


"Akifff....nak pergi mana tuh?"

" hish kau nie Ifah, biarlah anak kau keluar.Nanti kalau anak kau ade malu la aku nak karoake ni..yelaa kan kiter nie agak berumur.."

Datin Arifah kalau tak bersosial dengan kelab Datin-datin memang tak sah.

"Akif, pergila mane Akif nak pergi. Tapi come home before 3 am.. okay"
3 am fuyooo..3 pagi tuh..mama mama memang sporting habisla.

tu kalau mama.Dia memang tak kisah dengan siape anak dia keluar, keluar malam balik lambat..

Tapi abah memang jage dia punya anak lelaki dia yang sorang nie.Masih ku ingat zaman aku sekolah dulu. Nak jadikan cerite Abah punyela nak kan anak dia nie jadik seorang yang soleh mithali pun ade la kot. Dia hantar aku ke Sekolah pondok dekat kawasan kampung abah.

Jiwa aku waktu tuh memang jiwa kacau.mase tuh tengah nak memberontak. Tak sempat  sebulan aku duduk kat situ aku cabut lari  balik rumah atuk abah.

Abah memang betul-betul pening nak layan aku seorang ni.Tapi nak buat macam mane Abah tetap sabar dan terus sabar.
........................................................................................................................................................................

Alkisah tamat..... nak jadikan ceriterla kan.
Sesi T.T.D.B.R iaitu sesi tadah telinga dengar bebel relax.

 T.T.D.B.R tamat.

Muka aku waktu tuh slow and steady.Bile keluar je dari bilik abah semua pekerja aku pandang pelik dekat aku.ala sibuk betul la korang-korang nieh.

BUSY BODY!
Aku cume berjalan buat muka tak tahu.Tak pandang kiri tak pandang kanan jalan ke depan aje.

"Adoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii"

berkecai bertaburan kertas jatuh ke lantai.

Muka Amina Aisyah betul-betul pucat.

"hoiii..pehal ar?kau nie kalau jalan tolong tengok orang la sikit.."

medina cume tertunduk.marah tapi tahan sebab sape lagi besar..aku ke dia.
kenapela mamat nie berlagak sangat tak habis-habis nak berlagak.

"sorry Encik Akif..sayer memang betul2 tak nampakk..."
Akif buat muka derk jeh.."sorry encik Akif..syer btul2 tak nampak..." akif cube mengulangi ayat Medina.

huh..Akif hanya beredar tanpa meminta maaf dengan Medina.Padahal Akif memang jalan tak tengok orang.

"Ego....Sombong....Angkuh...Berlagak.." getus hati Medina smabil memerhatikan Akif dari belakang.
.................................................................................................................................................................................


ok....dah ngantok..AKu nak tidow..smabong balik citer besok plak!!  
guk naik !












0 comments:

Post a Comment